Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Adakah Sabun Sebenarnya Kerja?

Bagaimana Adakah Sabun Sebenarnya Kerja?

Membuat sabun adalah satu aktiviti yang indah yang ramai orang menikmati. Membuat sabun adalah menyeronokkan kerana anda dapat membuat sabun anda sendiri dengan cara yang anda mahu, dengan minyak kegemaran organik anda yang penting dan aroma. Tetapi apabila anda membuat sabun anda sendiri adalah sabun masih melakukan ia adalah tugas dengan betul? Bagaimanakah sabun sebenarnya berfungsi?

Jawapannya adalah, ya, ia masih akan menjalankan tugasnya dengan baik. Membuat sabun tidak mengambil sifat-sifat biasa. Sabun mempunyai helai molekul di dalamnya yang seperti air, dan beberapa helai yang tidak. Oleh kerana molekul ini yang bekerja untuk dan terhadap air, mereka mampu bekerja dengan baik dengan air dan minyak.

Sabun mempunyai kepala hydrophillic yang suka air, dan suatu rantai hidrofobik yang mendapat bersama-sama dengan baik dengan minyak. Apabila mereka berinteraksi dengan kedua-dua minyak dan air, ekor dan kepala kerja molekul dengan kedua-dua bahan. Mereka menggantung minyak dari air, membuat minyak tanggal.

Apabila minyak yang digantung daripada bahan yang ia boleh terpisah daripada kulit atau apa sahaja bahan ia telah berpegang kepada. Jika minyak telah digunakan pada hidangan, sebagai contoh, sabun membolehkan ia dipisahkan dari dan dibilas jauh dengan bantuan air. Sabun membolehkan anda untuk mendapatkan barang yang bersih, di mana air tidak akan dapat.

Seperti minyak, gris tidak larut dalam air. Grease memerlukan sabun untuk memisahkan ia dari air. Molekul-molekul hidrokarbon bukan kutub memecahkan molekul minyak begitu, bersama-sama dengan mana-mana tanah atau kotoran yang telah melekat padanya, boleh menjadi berasingan dan dibilas jauh.

Sabun dan juga ejen pembersihan. Mereka mampu untuk memisahkan kotoran dari bahan lama, dan membuat barang yang bersih lagi. Dirt sentiasa akan berada di sekitar, sehingga memiliki sabun membuat hidup lebih mudah untuk membersihkan sesuatu di luar dan jangkitan dan penyakit daripada merebak.

Bercakap sakit, sabun moden yang dilengkapi dengan anti-bakteria. Anti-bakteria yang ada untuk membunuh kuman. Ia tidak lebih daripada bersih, dan memastikan anda daripada mendapat sakit.

Membuat sabun adalah cara yang baik untuk mempunyai gaya anda sendiri, unik sabun. Ia masih boleh berfungsi dengan sepenuhnya di permukaan pembersihan. Perbezaan antara membuat sabun anda sendiri dan membeli ia adalah keredaan setelah membuat sabun sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar