Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk Melegakan Sembelit Cepat

Bagaimana untuk Melegakan Sembelit Cepat

Sukar excreting atau lulus najis yang keras dan juga ketidakselesaan yang dibawa oleh air besar tidak teratur adalah satu pengalaman yang menyakitkan dan mengganggu.

Tidak perlu bimbang kerana ada ubat bagaimana untuk melegakan sembelit. Ada yang ditangani dalam artikel ini.

Pertama, apa yang menyebabkan masalah ini?

Beberapa faktor yang menyebabkan penyakit ini adalah ketidakseimbangan pemakanan, ubat kesan sampingan dan masalah kesihatan tertentu. Apabila makanan bergerak perlahan-lahan melalui saluran gastrousus, kolon menyerap lebih banyak air daripada makanan yang menghasilkan keras dan najis kering yang sukar untuk lulus.

Apakah ubat yang terbaik untuk melegakan cepat?

Penawar yang paling penting pertama dan setakat ini yang paling mudah untuk dilakukan, minum banyak air. Air suam tidak keajaiban untuk sistem penghadaman dan selain air adalah penting untuk atas segala kesejahteraan seseorang. Mengekalkan 6 hingga 8 gelas pengambilan air setiap hari. Juga, elakkan minuman kafein yang banyak dan alkohol.

Pergi untuk diet serat yang tinggi juga merupakan salah satu cara yang berkesan untuk melegakan sembelit. Fiber membantu bentuk badan besar dan lembut najis yang mudah dibuang. Meningkatkan pengambilan kacang, buah-buahan segar dan sayur-sayuran dan bijirin penuh apabila sembelit dan mengurangkan daging, keju dan makanan yang diproses kerana mereka mempunyai jumlah yang sedikit atau tiada serat.

Buah-buahan seperti nangka, pisang dan Bael adalah julap semula jadi kerana mereka nada dan membersihkan usus. Sama-sama berkesan adalah pir, anggur, jambu batu, buah tin, bayam, limau dan betik.

Mengetahui bagaimana untuk melegakan sembelit adalah baik namun pencegahan masih lebih baik daripada mengubati. Kekalkan gaya hidup yang sihat dengan bersenam dan diet seimbang. Jangan menahan untuk pergi apabila anda rasa keperluan. Jika anda lewat ke tandas, ini akan menyebabkan najis kehilangan air sehingga sukar untuk mengeluarkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar