Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Untuk Berpeluh berlebihan - Memilih Rawatan Terbaik Boleh Mengelirukan

Pemulihan Untuk Berpeluh berlebihan - Memilih Rawatan Terbaik Boleh Mengelirukan

Sebelum membincangkan ubat untuk peluh berlebihan ... mari ulasan pertama; sebab mengapa kita berpeluh: Berpeluh adalah cara semula jadi badan anda bukan sahaja memerangkap dirinya daripada toksin, tetapi juga menyejukkan sendiri. Ia memastikan bahawa seseorang itu tidak terlalu panas. Sesetengah orang mengalami berpeluh terlalu banyak dan memerlukan rawatan profesional. Peluh berlebihan, perubatan dikenali sebagai Hiperhidrosis, adalah keadaan yang melibatkan tubuh menghasilkan peluh lebih daripada yang diperlukan untuk mengekalkan suhu badan pada tahap yang ideal.

Seperti keadaan perubatan yang lain, terdapat beberapa jenis rawatan yang berkesan yang wujud, yang memberikan pesakit peluang untuk mencuba pilihan yang berbeza.

Homeopati

Homeopati adalah satu bentuk perubatan alternatif yang telah dicipta pada abad ke-18. Untuk Hiperhidrosis, Silicea mineral adalah disyorkan. Ia adalah kaedah perubatan homeopati yang dikatakan untuk membantu anda dengan masalah dalam sistem saraf pusat. Terlalu banyak berpeluh boleh disebabkan oleh sistem saraf simpatetik terlalu aktif. Berasal dari batu api atau kuarza, Silicea adalah mineral yang terdapat dalam kuantiti yang besar di bumi. Sebagai sebahagian daripada solek struktur tulang dan rawan, ia juga hadir pada manusia dalam jumlah yang amat kecil. Arahan pentadbir dilesenkan homeopati ini, terdapat tuntutan bahawa mengambil Silicea membantu menenangkan sistem saraf yang, seterusnya, akan membantu mengurangkan peluh yang berlebihan. Keberkesanan homeopati yang luar kesan plasebo [anda halus kerana anda percaya anda adalah halus] masih belum konsisten atau nama saintifiknya disokong. Walau bagaimanapun, individu-individu yang melangganinya percaya sangat dalam keupayaan untuk membantu badan yang 'dalam penyembuhan sendirinya.

Naturopati

Naturopati adalah satu lagi ubat untuk peluh berlebihan. Kajian ini menggunakan satu set prinsip dan amalan untuk membantu meningkatkan kesihatan seseorang dan berusaha untuk menyokong kebolehan penyembuhan semula jadi badan. Off menembak-Homeopati, Naturopati bertujuan untuk memulihkan dan mengekalkan fizikal dan emosi kesejahteraan. A dipercayai perubatan naturopathic digunakan untuk merawat lebih-berpeluh adalah Sage Tea. Rebus lima beg teh dalam satu liter air selama lima minit. Apabila penyelesaian sejuk, rendam tangan atau kaki anda selama dua puluh hingga tiga puluh minit setiap malam. Teh mengandungi asid tannic. Sifat-sifat astringen asid tannic dianggap sebahagiannya bertanggungjawab untuk tindakan antiperspirant itu. Pesakit juga boleh minum teh 2-4 kali sehari untuk membantu mencegah peluh berlebihan.

Perubatan Alternatif

Akupunktur adalah antara amalan penyembuhan tertua di dunia dan telah dikenali sebagai satu ubat yang paling selamat dan paling berkesan untuk peluh berlebihan. Prosedur ini melibatkan rangsangan mata anatomi tertentu pada badan dengan menembusi kulit dengan yang amat nipis, pepejal, jarum logam yang kemudian dimanipulasi secara manual atau dengan rangsangan elektrik. Untuk penghidap berpeluh sedalam-dalamnya, akupunktur boleh mengganggu lebih-rangsangan saraf yang menyebabkan peluh berlebihan.

Walaupun peluh berlebihan adalah kedua-dua memalukan dan kadang-kadang sukar untuk mengurus, penghidap Hiperhidrosis bernasib baik kerana mempunyai banyak remedi untuk peluh berlebihan yang terhad yang boleh membantu mereka hidup, peluh bebas kehidupan yang normal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar